Hem > Annat > Ett ärofyllt fotojobb – att fota för föräldralösa barn i Ghana

Ett ärofyllt fotojobb – att fota för föräldralösa barn i Ghana

I Järfälla finns restaurangen Rickos Lounge och matsal. Ägarna av restaurangen är väldigt måna om att försöka hjälpa människor som har det svårt.

Lördag den 14 december kommer man ordna en välgörenhetskväll, där 50% av alla intäkter ges som bidrag till att bygga upp en skola för föräldralösa barn i Ghana. Man serverar mat och ordnar musik. Jag har tillfrågats om jag vill fotografera under kvällen.

Självklart gör jag det!

Rent praktiskt har jag två kameror att välja mellan. Den högupplösta D800 och Df med sin D4-sensor.

Eftersom dessa bilder inte kommer att printas i stora format kommer jag i detta sammanhang välja Df, med sina fina egenskaper på höga ISO. Det känns kul att jag så snart efter inköpet fick riktig nytta av den 🙂

Eftersom lokalerna är små blir mina gluggar AF-S 14-24/2,8 och AF-S 24-70/2,8. Kanske även en AF-S 50/1,8 för att fokusera vinglaset på bordet med kort skärpedjup 😉

Kategorier:Annat
  1. 09 december 2013 kl. 16:00

    Morrn.
    Fint att kunna hjälpa till, och att göra något som man tycker om.
    Ha en god jul och ett Gott Nytt År.

  2. 09 december 2013 kl. 20:02

    Detsamma till dig.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

