Hem > Bilder, Nikon > Några bilder till med Nikon Df på ISO 12800

Några bilder till med Nikon Df på ISO 12800

_DSC0206_800

_DSC0162_800

Kategorier:Bilder, Nikon
  1. Anna
    16 december 2013 kl. 11:46

    Jag har så svårt att överge min gamla D2X för att den fortfarande tar helt underbara bilder med perfekt vitbalans, men … den är usel på höga ISO, till och med 800 börjar bli riktigt dåligt. Har du någon slags ”lista” på bloggen där du beskriver ISO-kvalité kontra pris? Även intressant för minikameror, eftersom jag främst vill ha detta om jag fotar musik (och många stället tillåter inte systemkameror, men jag tror att flera ”mini”-dito kan se ut som kompakter i den oinvigdes ögon). Har en klart begränsad budget just nu, annars hade jag skaffat flera varianter som klarar högre ISO redan. Vill gärna fortsätta med Nikon, för jag trivs med menyer osv.

  2. 17 december 2013 kl. 21:13

    Skulle du vilja berätta hur du framkallat de här bilder, för oss? Vore intressant att veta.

  3. 17 december 2013 kl. 21:24

    Ofta får jag frågan om hur jag framkallat, men saken är att jag faktiskt inte gör mycket med mina bilder efteråt.

    Jag har dragit lite i nivåer och kurvor, jag har skalat ner bilden i storlek och därmed efterskärpt. Jag har inte brusreducerat i efterhand.

    Jag har en RAW-version av dessa bilder, men här har jag bara jobbat på jpg-versionen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

