Hem > Bilder > Igår fick Nikon Df göra sitt jobb på höga ISO-tal

Igår fick Nikon Df göra sitt jobb på höga ISO-tal

I lördags kväll fotograferade jag på en fest anordnad för att samla in pengar till en skola åt föräldralösa barn i Gahna.

På mina kurser säger jag alltid att man skall försöka undvika blixt inomhus, och istället dra upp ISO. Jag levde som jag lär och körde Nikon Df på ISO 12800 😉

_DSC0183_800

Kategorier:Bilder
  1. Lillemor Bylund
    15 december 2013 kl. 22:24

    Shit vad bra =)

  2. 15 december 2013 kl. 22:31

    Ja, visst funkar det 🙂

    • Lillemor Bylund
      15 december 2013 kl. 22:35

      Har för mig (men kan ha fel) att du skrev att den skulle vara snäppet bättre än D4 vad gäller mörkerseende, stämmer det? Funderar på att köpa en D4 just pga snabbheten och kapaciteten vid dåligt ljus.

  3. 15 december 2013 kl. 22:38

    På marginalen skall den enligt tester slå D4 och D3s vad gäller egenskaper på höga ISO, men nu snackar vi små marginaler.

    D4 slår Df stort vad gäller snabbhet i bildserier.

    • Lillemor Bylund
      15 december 2013 kl. 22:41

      En ny värld öppnar sig =) dags att slå till antar jag =) då återstår bara frågan, när kan en uppföljare till D4:an vara aktuell, har du någon känsla för det?

  4. 15 december 2013 kl. 22:43

    Jag vet inte!

    Om jag visste skulle jag vara tyst 😉

  5. Lillemor Bylund
    15 december 2013 kl. 22:45

    Det var värt ett försök =) tack för inspirationen =)

  6. 15 december 2013 kl. 22:48

    Det är alltid ok att försöka 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

