Hem > Fotokurser > Jag ger en heldags fotografisk introduktionskurs i Mariefred där alla är välkomna – FULLBOKAT!

Jag ger en heldags fotografisk introduktionskurs i Mariefred där alla är välkomna – FULLBOKAT!

Jag kommer att hålla en heldags fotografisk introduktionskurs i Grafikens Hus i Mariefred, lördagen den 1 mars.

Kursen riktar sig till alla fotografer, oavsett vilket fabrikat man råkar ha på sin kamera.

Program
– Under förmiddagen gör jag en teoretisk genomgång av allt från bländare, slutartid och ISO, rörelseoskärpa och skärpedjup, till exponeringskompensation, vitbalans, bildkontroll, autofokusering, blixtfotografering, RAW-format, bildperspektiv, bildkomposition, närbildsfotografering och efterbearbetning av bilder

– Efter en god lunch, som ingår i kursavgiften, övergår vi till praktiskt fotograferande där ni får arbeta med övningsuppgifter under mitt stöd.

– Vi avslutar dagen med diskussioner kring de bilder ni skapat. Vad är bra? Hur hade ni kunnat göra bilderna bättre?

Anmälan
Kursen har uppkommit tack vare Mari Hagstein, som organiserar resor till Sri Lanka. Mari vill att de som reser till Sri Lanka med henne skall få en grundläggande fotokurs före resan. Kursen är dock öppen för alla.

Anmälan görs till Mari, som skriver så här:

Nu är lokal och fotograf bokade för kurs på Grafikens Hus, lördagen den 1/3 kl 9-17.

Kursledare: Janne Cygnel, konsult åt Nikon Nordic.
Pris: Vid 10 deltagare 885 kr inkl lunch och fika.

Mer information om kursen finns på facebook-sidan “Fotoresan”.

Du kan också ta kontakt med mig direkt om du vill vara med på fotokursen – oavsett om du ska resa eller inte;

Tfn: 0736900122
Mail: hagstein@hotmail.com.
Sista anmälningsdag: 8/2

Läs mer på http://fotoresansrilanka.wordpress.com/

Bild på den vackra kurslokalen.
fredell

Kategorier:Fotokurser
  1. 03 februari 2014 kl. 21:44

    Nu har vi fått in 13 st anmälningar – 2 platser kvar! Jag hör av mig! Mari

  2. 04 februari 2014 kl. 09:48

    Vad roligt att vi blir så många 🙂

  1. 10 februari 2014 kl. 21:49
  2. 16 mars 2014 kl. 16:22

%d bloggare gillar detta: