Hem > Annat > Jag går in i ”safe-mode”

Jag går in i ”safe-mode”

På min arbetsplats, Saab, meddelade man i fredags att man, inom den organisation där jag arbetar, kommer att avveckla 50 anställda bland drygt 600.

Jag har inte anledning att tro att jag skulle vara en av de 50 som förlorar jobbet, men man kan aldrig vara säker i en sådan situation.

Vidare bör man anta att det kan bli ytterligare nedskärningar om inte nya order kommer in.

Innebörden blir att jag lägger ner mitt letande efter fritidshus. Jag väljer att ha mina pengar kvar på mitt konto för det fall att jag skulle förlora min anställning.

I bakhuvudet snurrar tankar om vad jag skall göra om jag förlorar min anställning på Saab…

Att vidareutveckla min firma Arleklint Photography känns som en lockande tanke.

Kategorier:Annat
  1. Oscar
    27 januari 2014 kl. 10:47

    Synnerligen klokt beslut!
    Jaha, det var ju trist att höra, alltid ett skit när ens anställning ligger löst till. Håller tummarna för att du inte drabbas, men det känns samtidigt bra att veta att du har relativt goda förutsättningar för en plan B om det trots allt skulle ”skita sig”…

    Fridens
    Oscar

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

