Hem > Projekt Järfälla > I helgen avslutar jag mitt ”Projekt Järfälla”

I helgen avslutar jag mitt ”Projekt Järfälla”

Som några av er kanske läst syftar mitt ”Projekt Järfälla” till att försöka sälja bilder och historiska beskrivningar av 12 platser i Järfälla kommun till ett företag som har 12 konferensrum döpta efter dessa platser.

Idag försöker jag sammanställa ett erbjudande till företaget i form av en Keynote.

Min förhoppning är att detta skall leda till att jag kan sälja 12 stycken bilder i format 70×100 eller större.

Jag inleder, efter en presentation av mig själv:

”Ni har, på ett trevligt sätt, döpt de 12 olika konferensrummen efter kända platser i Järfälla kommun.

Mitt förslag är att dessa rum smyckas med bilder och beskrivningar av respektive plats. Genom detta blir rummen än mer personliga och får en tydligare identitet. Även platsernas värde betonas. Bilderna och beskrivningarna kan bidra till en naturlig social öppning i kontakt med kunder och leverantörer.

Mitt förslag är att en bild i formatet 100 x 70 cm, eller större, monteras i varje rum. Bilderna monteras på en s.k kapaskiva. Intill varje bild sätts en beskrivande text. Även den monterad på kapaskiva. Jag står för framtagande av, och montering av bilder mot ersättning. Alla bilder är naturligtvis mina egna och fotograferade med högupplösta systemkameror från Nikon.

Vidare i denna presentation visas förslag på bilder och texter. Min förhoppning är att vi kan träffas i en förutsättningslös diskussion för att se om, och i så fall hur, vi kan gå vidare i detta.”

Kategorier:Projekt Järfälla
  1. Oscar
    03 februari 2014 kl. 14:20

    Snyggt jobbat! Ett dylikt bildmaterial samt presentation av detsamma borde definitivt vara tilltalande i det aktuella exemplet. Jag skulle dock skippa ”Nikon” i texten, då dettta med kameramärke faktiskt dels är ovidkommande i sammanhanget, dels ointressant för kunden. Däremot är upplysningen/informationen ”…högupplösta systemkameror…” av värde för kunden, då det borgar för en god utskriftskvalité.

    Lycka till och hoppas det blir affär!!

    /Oscar

  2. 04 februari 2014 kl. 15:04

    Tack för tipset Oscar 🙂

  3. 05 februari 2014 kl. 23:45

    Idag har mina bilder landat väl hos den tilltänkta kunden.

    Efter min presentation drar man nu mitt förslag vidare till behandling i en beslutsmässig grupp.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

