Hem > Nikon > Nikon låter dig testa den nya Capture NX-D

Nikon låter dig testa den nya Capture NX-D

Inför att Nikon släpper sin nya mjukvara för bildbehandling – Capture NX-D – släpper man en beta version som vi har möjlighet att testa.

Ladda gärna ner den och ge din feedback till Nikon.

Kategorier:Nikon
  1. P-O
    25 februari 2014 kl. 08:46

    Jaha, då får man väl försöka lära sig nytt igen då (NX2 försvinner ju) :-p
    Har laddat ner och installerat på jobbdatorn, och det ser lovande ut.

  2. 26 februari 2014 kl. 15:01

    Är det riktigt att u-pointfunktionen har tagits bort och varför…?
    Den är ju den bästa funktionen i hela programmet enligt mitt tycke…använder den jättemycket.
    Steffe

  3. 26 februari 2014 kl. 15:07

    Ja, det stämmer.
    Min tro är att det beror på att Nikon inte får använda den eftersom Google köpt upp NIK Software, som ägde tekniken.

    • 26 februari 2014 kl. 15:21

      Finns det något i programmet som man kan arbeta med som ersätter u-pointfunktionen…alltså vad kan jag använda i programmet där jag kan använda selektiv bearbetning…hur gör man då?
      Engelska är ju inte mitt starkaste ämne som du vet och jag kommer att vänta tills det kommer en svensk version innan jag laddar hem programmet…om jag nu gör det?
      Jag har nyss börjat prenumerera på PS-CC för ett par hundra i månaden och det har funkat jättebra.
      Vad händer med View NX?

      Steffe

      • 26 februari 2014 kl. 16:01

        Inte vad jag vet, men jag har å andra sidan inte hunnit kika så noga på programmet än.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

