Hem > Naturfoto, naturfotografi, Saudi Arabien > I morgon skall jag fotografera öken

I morgon skall jag fotografera öken

Trots värmen är det nu spikat att vi åker ut i öknen i morgon. Den öken vi skall besöka går under namnet Al Dhana Desert.

Jag har packat ihop all fotoutrustning jag har med mig hit.
D800, 14-24/2,8, 24-70/2,8, 70-200/2,8 och 105/2,8 Micro + enbensstativ. Jag gissar på att 14-24 blir flitigt använt.

Jag tar också med mig 4,5 liter vatten. Det kan behövas i 35-40 graders värme.

Solen går ner kl 18.00 och den går ner snabbt. Vi satsar på att vara på plats vid runt 14.00. Restiden fram till den plats där vi kan köra ut i öknen är knappt 3 timmar.

öken

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

