Hem > Den långa fotoresan > På vägen mellan Tana och Lakselv

På vägen mellan Tana och Lakselv

När jag i morse lämnade Kirkenes var min plan att stanna vid Tana elv. När jag kom dit blev jag lite besviken på miljön. När man studerar en karta för att hitta intressanta ställen överskattar man gärna. Det hela ledde till att jag reste vidare till mitt nästa planerade mål, Lakselv. Härifrån har jag nu ”nära” tillgång till flera intressanta platser. Alta, Hammerfest och för alla del Nordkapp.

På vägen mellan Tana och Lakselv fotograferade jag en del. Dock var ljuset naturligvis hårt. Min plan nu är att vila och äta och ge mig ut att rekognosera Lakselv senare ikväll.

En sak jag lär mig under denna resa är att om man vill fotografera så här långt norr ut är sommaren en dålig tid. Här uppe så här års är ljuset alltid mer eller mindre hårt.

Vad som var väldigt roligt och överraskande var att när jag kom in i en liten dunge med knotiga björkar så började fjällspädingarna att sjunga. Jag har aldrig träffat dom förr.

_DSC3545_liten

_DSC3555_liten

_DSC3527_liten

  1. Kurt Persson
    02 juli 2014 kl. 18:32

    Kan man säga ”mäktig natur”?

  2. 03 juli 2014 kl. 15:42

    Visst kan man det!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

