Narvik

På vägen från Alta mot Narvik

Just nu befinner jag mig på en campingplats norr om Narvik. Syftet med det är att jag härifrån lätt kan åka vidare ut mot Lofoten.

Jag noterar nu på kvällen att ljuset mjuknar betydligt tidigare än vad det gjorde längre norrut.

Jag inser också att det är lättare att fotografera på Island än i Norge. På Island slipper man alla träd och annan vegitation som alltid hamnar i vägen i kompositionerna

Idag får ni fyra bilder. Den första gjord mitt på dagen, de andra tre nu på kvällen.

_DSC0539_liten

_DSC0553_liten

_DSC0561_liten

_DSC0569_liten

  1. 07 juli 2014 kl. 09:30

    Narvik är fint. Har varit där och dykt på de vrak som är kvar efter andra världskriget.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

