Hem > Den långa fotoresan > Min fortsatta resa

Min fortsatta resa

Jag sitter och studerar Norgekartan för min fortsatta resa.

Jag inser att jag, på min Googlekarta, ritat min resa söderut från Bodö så att jag skall följa E6. Det är ju dumt, för att inte säga puckat

Istället skall jag naturligtvis följa väg 17 som är betydligt mer kustnära. Den innebär en hel del vägfärjor, säkert vägtullar, och kan ta mycket längre tid, men lär vara så oerhört mycket vackrare.

  1. Patrik
    12 juli 2014 kl. 20:11

    Hur mycket kostar bompengar och färjor? Borde bli dyrt? Funderar på att ta denna väg själv nästa vecka.

    • 15 juli 2014 kl. 10:29

      Typisk för en kort färjetur eller betaltunnel är 70 NOK, men det kan bli mer om tunneln eller färjan är längre.

      Alla färjor kostar pengar men inte alla tunnlar,

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

