Hem > Resan till Färöarna > Kirkjubøur – Min första utflykt

Kirkjubøur – Min första utflykt

I morse gjorde jag min första utflykt på Färöarna. Den gick till det gamla klostersamhället Kirkjubøur ungefär en kvarts resa med bil från Torshavn. Resan dit och tillbaka gick på vägar täckta av hagel.

Under de få timmar jag tillbringade ute hann jag uppleva allt från en svag bris upp till det jag uppskattar som 20 m/s. Omslagen var snabba. Från en minut till en annan blåste det upp eller börja regna eller hagla. Allt för att sedan sluta lika snabbt. Jag inser att jag måste ha respekt för vädret här. Om jag kan stå på en strand och fotografera vågor betyder inte det att jag kan det om 15 sekunder…

Jag inser att de kläder jag köpt för denna resan fungerar utmärkt. Jag kunde stå i hagelstormen utan att besväras nämnvärt 🙂

4

1

2

3

6

  1. 22 december 2014 kl. 14:05

    Det börjar ju bra, jättefina bilder med fin Nikonskärpa.

  2. Kurt Persson
    22 december 2014 kl. 17:33

    Verkligen fina bilder.

  3. 22 december 2014 kl. 17:50

    Tack för era kommentarer Inge och Kurt!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

