Hem > Resan till Färöarna > Bøur på ön Vágar

Bøur på ön Vágar

Idag lämnade jag Streymoy – den ö där Torhavn ligger – till förmån för ön Vágar. Där ville jag i synnerhet besöka det lilla samhället Bøur. Öarna är förbundna med en tunnel, och jag valde att inte ta mig till tunneln via den traditionella kustvägen, utan åkte över höglandet, som nu är snöklätt.

Jag lägger upp några snöbilder från Streymoys högland och en klassisk bild, som många gjort, från Bøur.

2

3

1

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

