Hem > Fotofrågor > Fotofråga om filterdiametrar

Fotofråga om filterdiametrar

Hej Janne, jag har ett AF-S Nikkor 18-200 med 72 mm inre skruvfattning framtill och nu har jag fått ett enklare vidvinkel objektiv av en kompis men det har en yttre skruvfattning på 52 mm, kan jag anv någon form av mellanring för att stega upp eller stega ner så att det passar, vore glad om du kan tipsa mej hur jag ska göra.
Med vänlig hälsning Donald
<HR>
Det finns så kallade step-up ringar att köpa. En sådan som stegar från 52mm till 72mm skulle du kunna sätta på ditt vidvinkelobjektiv så att du alltid kan använde 72mm filter. När jag googlar lite snabbt hittar jag inget som stegar från just 52 till 72, men fortsätt gärna googla. Det kan finnas.
Kategorier:Fotofrågor
  1. 09 januari 2015 kl. 17:57

    Här finns exakt den som efterfrågades. 52 till 72

    http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1560370/hama-step-up-ring-52-till-72-mm

  2. 09 januari 2015 kl. 18:18

    Men är det inte utvändig 52mm på den step-upen? Ser inga innergängor.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

