Hem > Resan till Grönland > Grönland och Ilulissat nästa…?

Grönland och Ilulissat nästa…?

Jag har funderat lite kring kommande fotoresor. Förutom att jag naturligtvis vill ta min kajak och kamera ut i Stockholms skärgård i sommar, vill jag fortsätta utforska nordatlanten. Just nu lutar det allt mer åt Grönland. Ett smidigt sätt att resa blir med Air Greenland från Köpenhamn.

Det resmål på ön som jag lutar åt är Ilulissat vid Diskobukten. Här mynnar Ilulissatfjorden genom vilken glaciären kalvar is med en hastighet högst i världen. Fjorden är uppsatt på UNESCOs världsarvslista.

grön

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

