Hem > Fotonostalgi > Det känns skönt när man utbildar i fotografi, att ha kvar en fot i ursprunget till den digitala värld vi lever i idag

Det känns skönt när man utbildar i fotografi, att ha kvar en fot i ursprunget till den digitala värld vi lever i idag

I helgen har jag ägnat mig åt att fotografera som förr.

Jag plockade fram en av mina Nikon F från 1959. Nikons första kamera med den objektivfattning som används än i dag.

I den satte jag film. Jag valde den klassiska Tri-X 400 ASA som många i min generation känner igen. Jag fotade en rulle och framkallade den i badrummet. Framkallningsvätskan jag valde var den klassiska D76. För mig är detta nostalgi.

När filmen väl var framkallad scannade jag negativen till vanliga JPG-filer.

Det känns skönt när man utbildar i fotografi att ha kvar en fot i ursprunget till den digitala värld vi lever i idag.

bild1

falken_org

f

Kategorier:Fotonostalgi

Kommentera

