Hem > Fotofrågor > Fotofråga om negativscanning

Fotofråga om negativscanning

Hej Janne!

Jag deltog i din kurs 26/4 och fick med mig ett par tips som definitivt höjde
kvalite’n på mina fågelbilder. Gick ned till Lötsjön samma kväll och fick öva lite
på fågel i flykt. Vilken skillnad! Tack för det , Janne!

Min fråga: Jag såg dina exempel på scannade negativ och det var det bästa jag sett hittills.
Vilken scanner har du använt dig av?
Jag har säkert ett par tusen gamla negativ liggandes och har funderat på en scanner i många år , men
har tvekat då de exempelbilder jag sett har varit under all kritik.

Man får vad man betalar för , det har jag förstått , men i vilken prisklass ligger den scanner som
du använder?
Med vänlig hälsning Kent

<HR>

Hej Kent! Vad kul att du fick ordning på dina fågelbilder🙂
Scannern jag använder kostar bara en knapp tusenlapp och är av modellen Epson Perfection V370 Photo.
Du hittar den på Media Markt, Elgiganten och säkert andra ställen också.

Kategorier:Fotofrågor

Kommentera

