Hem > Resan till Grönland > 70-200/2,8 ersätts med termos

70-200/2,8 ersätts med termos

Några högst personliga reflektioner

– Grönlänningar kan uppfattas som religiösa på samma sätt som jag upplevde Färingarna. På vandrarhemmet och i taxibilar spelas oftast religiös musik.

– De omgivande ljuden domineras av skällande/ylande slädhundar och smällande is.

– Den som behöver ett gevär inhandlar det enklast i matbutiken.

– Man behöver inte vara orolig för att man skulle råka gå över någons privata mark. Det finns alltid en hund som mycket tydligt markerar att man ska vända om.

– Det utrymme i min kameraväska som jag givit till det 70-200/2,8 som jag blev övertalad att ta med mig använder jag till min termos.

– Jag hoppas att den helikopterfärd på 1,5 timma, med nerstigning på glaciären, som jag bokat blir av. Det hänger på att tillräckligt många anmäler intresse.

– I eftermiddag/kväll vill jag sova en stund så att jag orkar ge mig ut på vandring vid midnatt.

_DSC7000_1920_jag

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

