Hem > Resan till Grönland > Kyligt på natten

Kyligt på natten

Igår kväll tog jag mitt tält och gav jag mig upp till campingsiten vid den gamla helikopterplattan. Den ligger på vägen mot den gamla bosättningen Sernermiut. Härifrån är det nära till isfjorden. Jag kröp in i tältet och inväntade att jag skulle kunna göra bilder i midnattsljuset.

Det hade gått utmärkt, men bortskämd av det varma vädret dagtid var jag inte beredd på kylan nattetid. Jag var inte förberedd med kläder. Jag var naiv och trodde jag skulle kunna fotografera nattbilder i T-shirt. Det blev dock några morgonbilder vid 5-snåret. Då låg en isskorpa i viken vid Sernermiut och jag inser nu att bäst ljus finns senast 05.30 på morgonen.

Nåja, av misstag lär man sig. Mitt tält står fortfarande uppställt. Det kan stå där så har jag två övernattningsställen, och ikväll tar jag med mig bättre kläder.

Mitt röda Hilleberg Soulo gör sig fint uppe vid helikopterplattan.
_DSC6957_1920

_DSC6958_1920

  1. 29 juni 2015 kl. 12:32

    Känns som ett väldigt intressant landskap. Skall nog bli en hel del fina bilder.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

