Hem > Nikon > Pekskärm på D5500

Pekskärm på D5500

I helgen hade jag förmånen att testa Nikons D5500 lite mer ingående än jag gjort tidigare. Kameran har 24 MP på en DX-sensor. Kameran hanterar sina pixlar på ett alldeles utmärkt sätt, med en fin färg- och tonåtergivning.

Kameran utmärker sig genom att ha en vikbar pekskärm. En skärm där man likt en smartphone kan peka för att göra olika inställningar. När jag i samband med att kameran släpptes hörde detta blev jag personligen lite skeptisk. Blir inte detta pillrigt…?

Efter att ha testat pekskärmen tycker jag det är fantastiskt smidigt. Man slipper klättrande i menyer, och man slipper kombinationer av att trycka på knappar och vrida på hjul.

Kom fram till mig i Nikons monter på fotomässan så skall jag visa dig!
d5500

Kategorier:Nikon
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

