Hem > Badrumsrenovering > Återigen är det dags för badrumsrenovering

Återigen är det dags för badrumsrenovering

2013 renoverade jag mitt badrum. Ni kunde följa det här på bloggen. Jag blev väldigt nöjd och mitt badrum har fungerat bra.

Nu är det dags igen. Orsaken är att det skall stambytas i min bostadsrätt… Hela badrummet kommer att rivas ut och byggas upp på nytt. Det är inte kul, men jag gillar läget.

Jag kommer behålla all inredning men byta duschväggen och kakel/klinker. Istället för en vikbar duschvägg kommer jag satsa på två. Det blir en Svedbergs Forsa 70x90cm.

Klinker på golvet blir 10 x 10 cm svarta plattor och på väggen blir det stort vitt kakel 25×50 cm.

Arbetet startar den 2 maj.

Nuvarande badrum

nu

Nya duschväggar

103351

Nedan ser man ungefär hur det kommer bli fast golvet får mindre svartare plattor och duschväggarna blir klart glas.

badrum

Kategorier:Badrumsrenovering
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

