Hem > Annat > Grovstädat hus – Jag vill ha tid att träffa Sonja

Grovstädat hus – Jag vill ha tid att träffa Sonja

När man tömmer ett hus på möbler dyker det upp dammråttor bakom bokhyllor och andra möbler. Idag har jag grovstädat huset med dammsugare och golvmopp, ja har torkat av luckor och dörrar. Allt för att det skall se bra ut vid fotograferingen på tisdag. Jag har också sopat garageuppfarten och snyggat till utomhus. På torsdag kan ni se huset på hemnet.se Kantarellvägen 97, Vallentuna, Stockholm.

Jag har tagit hand om några småsaker som stod kvar i klädkammaren. Mitt enda jobb som jag har kvar i huset är nu att tömma köksskåpen, men det hinner jag innan mäklaren visar upp huset offentligt den 5 maj. Inför visningen kommer en städfirma att förbättra min amatörmässiga städning.

Jag har så smått börjat organisera mitt bohag i Järfälla. Jag inser att det kommer ta ett tag. När jag väl får tid att fixa i Järfälla är jag trött efter att ha jobbat i Vallentuna…

Kommande vecka skall jag träffa begravningsbyrån för att slutföra bouppteckningen.

Jag är nöjd med den fart jag jobbat i, jag längtar till den tidpunkt då allt praktiskt är ordnat. Då kan jag få tid att fundera ordentligt kring det dom hänt, och tänka ut hur mitt liv skall formas framöver.

Jag vill ha tid då Sonja och jag kan träffas i hennes vackra minneslund.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

