Hem > Badrumsrenovering > Följ min badrumsrenovering 5

Följ min badrumsrenovering 5

Idag har man förberett fortsatt arbete. Det känns kul att kunna förutse vad som skall ske.

Först en bild på den gamla uppbilade avloppsbrunnen.

Sedan en bild på den dammsugare som skall vara till hjälp då den nya avloppsbrunnen bilas upp

Den tredje bilden visar de plaströr som skall användas för att koppla den nya brunnen till avloppsstammen.

Slutligen visar jag hur man slagit upp väggen för att ansluta nya vattenledningar till inkommande vatten, och göra en stor och bra inspektionslucka till vattenledningarna.

Idag fick jag en faktura på 30% av offertens totala värde. Jag betalade omgående. Resterande 70% betalar jag när arbetet är klart.

Under denna renoveringstid bilar man och slipar betong. Allt drivs på min el. Jag anar att min elräkning kommer sticka upp i höjden 😉

6a

6b

6c

Från detta ”invatten” skall nya kromade ledningar dras till toalett, handfat och dusch. Ledningar skall även dras vidare genom väggen in i mitt kök.

Under arbetsperioden kommer slangar anslutas till köket så att vatten alltid finns där.

6d

Kategorier:Badrumsrenovering
  1. Oscar
    22 oktober 2013 kl. 12:56

    Kort fråga….
    Är du populär hos grannarna….? 😉
    Antar att ditt badrumsprojekt genererar ett s*tans oväsen, vilket transporteras på ett alltför effektivt sätt i fastighetens betongkonstruktioner…..

    Du ser ut att få en riktigt fräsch kvart när allt är klart. Grattis!

    /Oscar

  2. 22 oktober 2013 kl. 19:00

    Jag har i god tid informerat mina grannar som till största delen är äldre människor. Dom gillar min idé att renovera badrummet och gratulerar mig så som du gör 🙂

  3. 24 oktober 2013 kl. 19:08

    En smula läskiga bilder… :-O

    • 24 oktober 2013 kl. 20:00

      På vilket sätt tycker du att det är läskigt? Det är ju bara ett gammalt badrum som skall bli årsmodell 2013!

      • 26 oktober 2013 kl. 17:50

        Stämningen känns lite kuslig. En känsla jag får bara…. Sorry… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

