Hem > Den långa fotoresan > Skuleskogens Nationalpark

Skuleskogens Nationalpark

Efter många timmar i bilen nådde jag i eftermiddags Skuleskogens Nationalpark. Jag valde att entra parken från den norra entrén.

Så fort jag var framme plockade jag fram lämplig fotoutrustning, D800 + 24-70/2,8 och 14-24/2,8. Självklart stativ. Jag vandrade in i parken längs ett markerat spår som är en del av Högakustenleden. Via stigar fulla av rötter och sten tog den mig upp till de sjöar som kallas Tärnättvattnen. Vandringen var jobbig.

Jag har generell sett svårt att kombinera vandring och fotografi. När jag fotograferar vill jag helst vara på ett ställe. Vanka runt där och fundera. Vandring ger inte den tiden.

Några bilder fick jag dock ihop, och efter att jag var tillbaka var det otroligt gott att äta frystorkad torskgryta 🙂

Ni som gått kurs för mig ser att jag i vissa bilder frångått de ”kompositionregler” jag brukar lära ut. Kan ni ser i vilka bilder och hur?

_DSC3206_liten

_DSC3213_liten

_DSC3219_liten

_DSC3232_liten

  1. Anders Wånell
    27 juni 2014 kl. 16:12

    Hejsan Janne! Kan inte låta bli att skriva några rader om vad jag tänker på när det gäller kompositionen. Det är väl så att du gillar när saker ligger lite ”för nära” kanten av bilden. Första känns ju klockren på det temat, men björken i bakgrunden på tredje stör mig lite. Sista är förstås helskön (hoppas du tog en riktig bild också 🙂 och att den rinner åt vänster må vara, det var ju så det såg ut. Andra förstår jag inte riktigt (rätt tom) och jag störs lite av att den lilla ”viken” är kapad.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

