Hem > Fotofrågor > Nikonfråga on filnamn i D5100

Nikonfråga on filnamn i D5100

Hej Janne,

Trevligt framförd utbildning igår. Tack för den!

Det jag undrar är om hur jag kan ändra filnamnen för foton i kamera. Det blir samma filnamn hela tiden och jag är rädd att det ska bli något tok.

Jag hittade en inställning i kameran under meny-anpassadeinställningar -d Fotografering/visning – d3 filnummersekvens. Är det den och hur gör jag. Första bilden blir DSC-0001.JPG varje gång (jag ska ändra till RAW – snart) som jag formaterat om minneskortet. Vad gör jag för fel

Mvh Thomas



Tack själv Thomas!

Du har hittat precis den inställning du skall ändra. Om du sätter filnummersekvens till ”PÅ” kommer filnumren att löpa på sekvensiellt även efter det att du formaterat eller tömt minneskortet.

Kategorier:Fotofrågor
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

