Demo av Capture NX 2 (Intro)

Jag har gjort en liten filmsnutt där jag visar hur kontrollpunkterna i Capture NX2 är tänkta att användas. Ta gärna en titt och håll till godo.

Till filmen
nx

17 tankar på “Demo av Capture NX 2 (Intro)

  1. Tjena Janne
    Snyggt jobbat fick lite nya infallsvinklar för NX2 Tyvärr så har vi anställt en photoshop guru som ska ta hand om mina bildfiler så det blir mindre datajobb och mera fotografering för mig under 2009.

  2. Kanonbra Janne! jag har precis kommit igång med NX2, och det här var en välbehövlig ”puff” på vägen. Tack!

    /Fredrik

  3. Pingback: Färgelanda Fotoklubb » Arkiv » Demo av Capture NX

  4. Mycket bra introduktioner till Nikons programvaror! Tack.
    PS
    Nikon känner inte till dessa! Återhittade din plats genom att fråga Nikon om namne på de sm håller deras kurser. Nikon borde hänvisa till din hemsida.
    DS

  5. Pingback: Nikonfråga om bildspelsfunktion « J a n n e A r l e k l i n t

  6. Hej!

    Tackar. en mk bra intodukton av programmet. Jag har köpt programmet o anmält mig till en kurs i Gbg till hösten. Jag ska på ålderns höst börja fota på allvar (har lallat i 50 år). Kan du hjälpa mig men en arg and som fått ett vitt parti i näbbet som jag inte kan få bort (bristande anv.kompetens)
    mvh
    Kaj

  7. Pingback: Nikonfråga om Capture NX2 « ARLEKLINT PHOTOGRAPHY

  8. NX2 är inte tänkt att ersätta photoshop. Det är två olika produkter.
    NX2 är inriktad på att göra en mycket bra RAW-konvertering och enkla, kraftfulla fotografiska justeringar i bilden, medans Photoshop innehåller mycket annat.

    Mitt tips till Nikonfotografer brukar vara att använda NX2 + Elements. De två tillsammans blir en kvalitativ och prisvärd kombination.

  9. Pingback: Nikonfråga om installation av Capture NX2 på flera datorer « JANNE ARLEKLINT

  10. Pingback: Nikonfråga om ViewNX2 och Photoshop Elements « JANNE ARLEKLINT

  11. Vilken bra film! än så länge har jag bara testversionen av Capture NX2 och har inte alls blivit kompis med det, förmodligen för att jag inte ens är van att redigera foton på det viset som man ju kan göra i programmet. Med din film inser jag ju hur himla skoj det är! 🙂 Skulle gladeligen se flera såna filmer med andra ”finesser”, för läsa manualer…näääe inte skoj. 😉
    MVH ”Nikon-elev”

  12. Pingback: Nu är det dags att planera min resa till Grönland | JANNE CYGNEL - Arleklint Photography

Lämna en kommentar