Hem > Annat > Nu är Islandsresan spikad i tid – 21 juni – 5 juli

Nu är Islandsresan spikad i tid – 21 juni – 5 juli

Jag har flygbiljetter bokade och har överenskommit tiden med mina projektledare på Saab. Jag har även bokat en 4-hjulsdriven Suzuki Grand Vitara under hela perioden.

Ett tips om någon funderar på att hyra bil på Island är att använda firman Atak. Jag lovar inte att dom är billigast, men dom har en väldigt bra service och är alltid hjälpsamma. Jag har använt dom två gånger tidigare.

ZwieuttIkerB

Mailväxling med Atak (Läs nerifrån)

Dear Jan
Thank you very much.
We will meet you at the airport in Keflavik when you arrive on the 21st of june.

With kind regards
Með kveðju

S. Ómar Ingason
Sales manager

Smiðjuvegi 1, 200 Kópavogur Ísland
http://www.atak.is
phone. +354 554 6040
fax. +354 554 6081


From: Janne Cygnel [mailto:janne@arleklint.se]
Sent: 10. júní 2013 15:59
To: Atak Car Rental
Subject: Re: car rental

Thank you,

I have now complete my booking 🙂
Booking reference #5251

Regards/
Jan Christer Arleklint Cygnel


2013-06-10 12:36 skrev Atak Car Rental:

Dear Jan

I saw that you were trying to book a car on our website and wanted to offer my assistance.
If you have any questions please don’t hesitate to contact me.

With kind regards
Með kveðju

S. Ómar Ingason
Sales manager

Smiðjuvegi 1, 200 Kópavogur Ísland
http://www.atak.is
phone. +354 554 6040
fax. +354 554 6081

Kategorier:Annat
  1. Oscar
    11 juni 2013 kl. 15:42

    Snyggt!
    Vad landar kalaset på? Har hört att det åtminstonde tidigare år var snordyrt att hyra bil på just Island. Är lite nyfiken, då det länge har funnits lite sug efter att åka dit….

    /Oscar

  2. 11 juni 2013 kl. 16:13

    Det som kostar när jag gör mina Islandsresor är just bilen. Flygresan kan man komma över för 3.000 – 4.000:- Boende i tält är billigt, men kostaden i år för att hyra denna Suzuki Grand Vitara i två veckor, inkl. försäkringar, ligger på 19.800:-

    Det finns billigare och enklare bilar, men vill man kunna åka i inlandet krävs, enligt lag, 4-hjulsdrift. Vitarans robusthet behövs där.

    • Oscar
      12 juni 2013 kl. 15:18

      Ok, ungefär som jag förväntade mig… Och självklart ska man ha en Vitara/motsvarande eller värre (om plånboken tillåter…).

      Ha en riktigt lyckad kanonresa nu! ”because you worth it….”

      /Oscar

      • 12 juni 2013 kl. 23:18

        Jag har gråtit massor. Jag har jobbat hårt för att lösa allt praktiskt efter det att Sonja dog. Nu är jag värd att få varva ner och att i lugn och ro få tänka kring det som drabbat Sonja och mig.

        Island, det land jag visade Sonja. Det land hon tog till sig av hela sitt hjärta blir en självklar plats för detta. Uppe på Heklas topp kan jag skrika ut hur mycket jag älskar Sonja. Hon kommer höra mig, men ingen annan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

